فرانسوی

کلاس زبان فرانسه

کلاس زبان فرانسه

فرانسوی یکی از زبان‌های شیرین و زیبای کشور با اصالت فرانسه است. در عین جذاب بودن این زبان، یادگیری نسبتا سخت و پیچید‌ای دارد. البته، نگران نشوید! ما در این نوشته به تمام نکات لازم و ویژگی‌های یک «کلاس زبان فرانسه» خوب اشاره می‌کنیم. با استفاده و آگاهی از تمام روند یادگیری زبان فرانسه‌ می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر بر این زبان و گویش دلنشین مسلط شوید.

کلاس زبان فرانسه، راهی برای یادگیری موفق

همیشه کلاس‌ها جزو بهترین راه‌ها و مفیدترین روش‌ها برای یادگیری یک زبان خارجی بوده‌اند.
در خصوص یادگیری زبان فرانسوی، باید بسیار دقت کنید. روشی درست را انتخاب کنید و با منابع خوبی شروع کنید. شناخت در خصوص شروع چالشی جدید در زندگیتان مانند شروع یک زبان، بسیار حائز اهمیت است. شناخت باعث می‌شود روش مناسب خود را در هرکاری پیدا کنید و با توجه به آن در مسیر جلو بروید.

1. کلاس‌های حضوری زبان، طرفداران زیادی دارد؛ چرا که کلاس‌ها حقیقی هستند و به طور کامل دسترسی کامل  به مدرس دارید. همچنین، از معایبی مانند قطع شدن اینترنت، وارد نشدن به فضای برگزاری کلاس و اینطور چیزها برخوردار نیست.

2. غیر از کلاس‌های حضوری‌ می‌توانید به کلاس‌های آنلاین نیز فکر کنید. اگر فکر می‌کنید با کلاس‌های آنلاین بهتر ارتباط می‌گیرید، با ویدیوهای آموزشی راحت‌تر هستید، یا حتی کلاسی وجود دارد در شهر دیگر که از کیفیت بالاتری نسبت به کلاس‌های حضوری شهرتان برخوردار است، می‌توانید به این گزینه‌ها فکر کنید. همچنین تدریس‌ها خصوصی نیز مفید هستند. مانند تدریس خصوصی زبان انگلیسی تدریس زبان فرانسوی نیز وجود دارد. هزینه و دیگر جوانب را بسنجید و در انتها روش موردنظرتان را پیدا کنید.

3.همچنین، خودآموزی از روش‌های دیگر یادگیری زبان جدید است. توصیه فراوان می‌کنیم که اگر در ابتدای راه هستید، از این گزینه استفاده نکنید؛ چرا که چالش و سختی مسیرتان چندین برابر می‌شود.
این گزینه برای افرادی که زبان فرانسوی را تا حدود زیادی آموخته‌اند، مناسب است. بنابراین شما با توجه به سطح و شناختی که ار خودتان دارید، اقدام به انتخاب یکی از این سه مسیر در راه یادگیری زبان کنید.

کلاس زبان فرانسه

کلاس زبان فرانسه

ویژگی‌های یک کلاس زبان فرانسه خوب

در این قسمت به نکاتی درباره پیدا کردن یک کلاس زبان فرانسه خوب اشاره می‌کنیم. حتما این نکات را با دقت بررسی کنید و ببینید کلاس انتخابی شما از این ویژگی‌ها برخوردار است یا نه.

  • معلم باتجربه
    از ویژگی‌های مهم یک کلاس زبان فرانسه خوب، معلم با تجربه و ماهر در تدریس زبان فرانسه است. معلمی که دارای تخصص و تجربه کافی در تدریس زبان فرانسه است، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. همچنین، معلم باید آشنا با قوانین و اصول نوین در آموزش فرانسه باشد تا مسیر پیشِ روی شما را آسان‌تر سازد.
  • برنامه درسی منظم
    یک کلاس زبان فرانسه خوب باید دارای یک برنامه درسی منظم و مرتب باشد. برنامه درسی باید شامل تمرین‌های متنوعی مانند شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن باشد و به شما کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. این مورد تا حدود زیادی وابسته به منابعی که در کلاس تعیین شده است دارد. یعنی کتاب‌هایی که در این زمینه مشخص و تدریس می‌شوند، باید هر چهار مهارت زبان فرانسوی شما را پوشش دهند و همزمان تقویت کنند.
  • کلاس خلوت
    کلاس زبان فرانسه نباید خیلی شلوغ باشه؛ چرا که افراد زیاد حاضر در کلاس باعث می‌شوند دبیر نتواند توجه لازم را نسبت به هر یک از دانش آموزان داشته باشد و ممکن است بازدهی مطلوب را در انتهای کلاس‌ها نداشته باشید. بنابراین بهتر است کلاس‌بندی‌ها کوچک باشند، یعنی افراد در گروه‌های بیشتری تقسیم شوند تا هر گروه شامل تعداد مناسبی دانشجو باشد.
  • تمرکز بر مکالمه
    به احتمال زیاد قصد شما از شرکت در کلاس زبان فرانسه، خوب صحبت کردن به زبان فرانسوی و آشنا شدن با لهجه آنها است. بنابراین در آموزش زبان فرانسه تمرکز کلاس بیشتر باید مکالمه باشد. پس مطمئن شوید کلاس تمرکزش را روی مکالمه گذاشته است و آن را هدف قرار داده است. کلاس مکالمه محور، به شما کمک می‌کند تا در انتهای دوره به جای قواعد و اصول گرامری ، بیشتر و روان‌تر بتوانید صحبت کنید.
  • منابع آموزشی متنوع
    یک کلاس زبان فرانسه موفق، حتما از منابع و روش‌های گوناگون برای یاد دادن زبان فرانسوی استفاده می‌کند. در واقع غیر از کتاب‌های درسی، به تمرین‌ و تکالیف موثر و ویدیوهای آموزشی می‌پردازد. همچنین، نرم افزارهای آموزشی خوبی را جهت تقویت مهارت زبان به دانشجویان خود معرفی می‌کند. همچنین، فیلم‌های مناسب فرانسوی در هر سطحی تاثیر زیادی در روند یادگیری دارد. این موارد رو می‌توانید همراه با کلاس پیش ببرید.
  • فرصت برای تمرین
    کلاس شما باید از مدت زمان خوبی برخوردار باشد. این معنای زیاد نبودن و طولانی نبودن کلاس است؛ به طور مثال کلاس شما در سطوح ابتدایی نباید چهار ساعت پشت سر هم برگزار شود، باید مدت زمان خوبی را داشته باشد تا در ابتدای راه خسته نشوید و فرصت تمرین داشته باشید.
    تمرین شخصی در خصوص یادگیری، امری بسیار مهم است. همچنین، زمان شروع و پایان خوب باعث می‌شود در کلاس خواب‌آلود یا خسته نباشید و پرانرژی کلاس را به اتمام برسانید.

نکات تکمیلی درباره یادگیری زبان فرانسوی

1. کنار کلاسی که برای آموزش انتخاب کرده‌اید، از نرم‌افزار و برنامه‌های آموزشی استفاده کنید.
Duolingo یکی از برنامه‌های معروف در زمینه یادگیری زبان‌های خارجی است. این برنامه‌های جانبی می‌توانند اطلاعات و نکات خوبی را در اختیارتان بگذارند. این برنامه هر چهار مهارت زبان فرانسوی را پوشش می‌دهد و به تقویت آن می‌پردازند.

2. از پادکست‌ها استفاده کنید. پادکست می‌تواند در تقویت مهارت شنیداری شما بسیار موثر باشد. همچنین، سرعت یادگیریتان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود و بهتر بتوانید کلمات را تلفظ کنید. Français Authentique یک پادکست فرانسوی است که توسط یک معلم فرانسوی ساخته شده است. از ویژگی‌های جالب این پادکست، تقویت چهار مهارت زبان در قالب پیام‌های صوتی یا همان پادکست است. با استفاده از این روش‌های جانبی، سرعت یادگیریتان را چندین برابر کنید.

3. از ویدیو‌های آموزشی، برنامه‌های تعاملی و فلش کارت‌های مناسب سطح خود استفاده کنید.
این روش نیز، بسیار در روند یادگیری زبان فرانسه برای شما مفید است.Memrise برنامه‌ای است که تمام اینها را در خود جای داده است و با استفاده از روش‌های متنوع و جذاب سعی در یاد دادن  و انتقال مطالب فرانسوی دارد.

4.
گرامر، مهارت خواندن، شنیدن، و صحبت کردن خود را با استفاده از برنامه آموزشی دیگری به نام  BabbeL تقویت کنید. این برنامه مهیج، تمام چیزهایی که برای یادگیری زبان نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. می‌توانید این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کنید و در مواقع اوقات فراغت استفاده مفیدی از زمانتان داشته باشید.

5.
سایت‌های آموزشی را فراموش نکنید! بسیاری از سایت‌ها در فضای مجازی مختص به آموزش و یادگیری زبان‌های خارجی هستند. از آنها کمک بگیرید و به اطلاعات خود اضافه کنید. وبسایت . TV5Monde به آموزش اصولی زبان فرانسوی می‌پردازد. این وبسایت برنامه‌های تلویزیونی، ویدیوهای آموزشی و مقالات کاربردی درباره زبان فرانسوی را به شما به زبانی ساده یاد می‌دهد.

جمع بندی:
سخن برتر، مجموعه‌ای فعال در زمینه آموزش زبان‌های خارجی است. تیم مجرب سخن برتر با علم روز دنیا همراه بوده و تدریسی با جدیدترین مدهای روز دارند. این تیم دوره‌های کلاس زبان فرانسه نیز تشکیل می‌دهد که کیفیت آن تضمین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید