ترکی

معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان

معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان کاری نسبتا پیچیده‌تر و حساس‌تر است؛چرا که روحیه کودکان متفاوت از بزرگسالان است و از همین جهت باید یادگیری، علایق، و نحوه آموزش به آنها نیز متفاوت است.
معلم خصوصی برای آموزش دادن زبان انگلیسی به کودک، می‌تواند یکی از روش‌های موثر در یادگیری زبان خارجی باشد. البته، به دلیل حساس بودن سن کودکان باید به نکاتی درباره انتخاب معلم خصوصی خوب توجه کنید که در این نوشته قرار است آنها را باهم بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

برای پیدا کردن معلم خصوصی مناسب  جهت آموزش به فرزندتان به این نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید تا بتوانید یادگیری موفق و لذت‌بخشی را برای فرزندتان به‌وجود آورید.

معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان

معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان

  1. سطح مهارت و تجربه معلم:
    یک معلم خصوصی زبان باید دارای مدرک تحصیلی مناسب و مرتبط باشد. همچنین، باید تجربه آموزش به کودکان را داشته باشد تا بتواند به طور موثری آموزش دهد. مهارت معلم خصوصی کودکان در نحوه آموزش دادن است. دبیر نباید خیلی جدی یا خیلی خشک با کودکان صحبت کند. باید زبانی نرم و لطیف داشته باشد تا بچه‌ها به او احساس خوبی پیدا کنند و به زبان انگلیسی علاقه‌مند شوند. همچنین، به دلیل تاثیرپذیری بالا در این سن، معلم باید با کلامی درست و زیبا سخن بگوید. از روش‌های نوین جهت انتقال مفاهیم زبان استفاده کند تا مطالب حوصله سر بر نشود.
    در تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان وقت استراحت از عناصر مهم یادگیری است. معلوم باید در زمان درست به کودکان وقت استراحت و بازی بدهد تا از درس و زبان انگلیسی زده نشوند. تمام این موارد از نکاتی است که باید در انتخاب یک معلم خصوصی خوب برای فرزندتان در نظر بگیرید.
  2. شیوه آموزشی مناسب:

معلم باید شیوه ای فعال و جذاب داشته باشد تا بتواند توجه کودک را جلب کند. این همین رو، جذابیت و خسته کننده نبودن روش آموزش، حرف اول را در یادگیری زبان در سنین کودکی می‌زند. بازی‌های مهیج و هیجان انگیز می‌تواند روش خوبی برای آموزش باشد. به این صورت که همزمان کودک بازی می‌کند و کلمات انگلیسی را فرا می‌گیرید. این روش نه تنها موجب خستگی کودک نمی‌شود؛ بلکه باعث می‌شود کودکان مشتاق و علاقه‌مند به ادامه یادگیری زبان خارجی شوند. چون می‌دانند کلاس زبان یک محیط تفریحی است که می‌توانند با بازی کردن کنار هم‌سالان خود، شاد شوند و در کنار آن آموزش نیز ببینند.
بازی‌های متنوع و جدیدی در این خصوص وجود دارد. بنابراین، دبیری را انتخاب کنید که به‌روز باشد و از جدیدترین روش‌های یاد دادن و بازی کردن با بچه‌ها آگاهی کامل داشته باشد. در اینصورت آموزشی موفق و یادگیری حرفه‌ای را برای کودکتان رقم زده‌اید.

  1. تمرین های متنوع:
    تکالیف ارائه شده به کودکان پس از تمام هر کلاس، باید از قبل برنامه‌ریزی و فکر شده باشد. تمرین‌های متنوع مثل رنگ آمیزی، نقاشی کشیدن یا دیگر موارد، موجب می‌شود فرزندتان در خانه نیز به دنبال یادگیری زبان باشد. تمرین‌ها باید ساده اما کاربردی باشند. در واقع باید، در حین بازی و نقاشی کشیدن کودکان با واژگان جدید انگلیسی و جملات کوتاه آشنا شوند. در اینصورت اشتیاق آنها بالا می‌رود و دوست دارند تکالیف بیشتری انجام دهند و بیشتر زبان بیاموزند. حتی برای تاثیر بیشتر، بهتر است دفتر‌های تکلیف کودکان رنگارنگ و دارای شکل و طرح مورد علاقه‌شان باشد. کودکان جذب کاراکترهای مورد علاقه‌شان می‌شوند و ناخودآگاه بیشتر به سمت انجام تکالیف خود می‌روند.
  1. انتخاب سطح کتاب مناسب:
    استفاده از کتاب‌های مناسب، بسیار حائز اهمیت است. معلم باید توانایی تشخیص سطح کودکتان را داشته باشد و بتواند کتاب مورد مورد نظر سطح فرزندتان را به شما پیشنهاد دهد. در صورت انتخاب اشتباه سطح و کتاب، با آثار زیان باری از جمله زدگی از یادگیری زبان انگلیسی، بی‌حوصلگی و دیگر موارد روبه‌رو می‌شوید. چرا که اگر سطح آموزش و کتاب از سطح فرزند شما خیلی بالاتر باشد، فرزندتان چیزی را متوجه نمی‌شود و علاقه‌ای به ادامه راه ندارد. در مقابل، اگر سطح آموزش و کتاب‌های مورد استفاده خیلی پایین‌تر از سطح فرزند شما باشد، کودکتان حوصله‌اش در کلاس سر می‌رود و علاقه‌ای به بودن در کلاس از خود نشان نمی‌دهد و تمرکز کافی را ندارد. بنابراین، به این موارد دقت کنید تا یادگیری اصولی را رقم بزنید.
  1. هزینه مناسب
    از نکات مورد اهمیت درباره همه چیز، هزینه مناسب آن است. توجه کنید نسبت به کلاسی که انتخاب می‌کنید، منطقه جغرافیایی محل زندگیتان و سطح کودکتان، هزینه منطقی و قابل قبولی را پرداخت کنید.
    پرداخت هزینه مناسب در آموزش زبان انگلیسی باعث می‌شود بتوانید بدون وقفه زبان انگلیسی را ادامه دهید و ترم‌ها را یکی پس از دیگری فرا بگیرید و ادامه دهید. بنابراین، در ابتدای ثبت نام به هزینه آن فکر کنید و اگر برای شما مبلغی مطلوب و منطقی بود اقدام به ثبت نام کنید.
  1. زمان برگزاری
    زمان تشکیل شدن کلاس‌های خصوصی برای فرزند و شما عامل مهمی به‌شمار می‌رود. زمان کلاس‌ها باید در ساعتی باشد تا کودک خواب‌آلود یا خسته نباشد. در واقع، صبح خیلی زود یا دیر وقت، زمان مناسبی برای برای برگزاری کلاس‌های زبان نیست. چرا که کودک مطلب را خوب متوجه نمی‌شود و مشتاق حضور و ماندن در کلاس نیست. بنابراین بهتر است از زمان‌های عصر استفاده کنید. صبح‌ها هم زمان خوبی برای تشکیل کلاس محسوب می‌شوند؛ البته به شرطی که صبح خیلی زود نباشد که کودک مجبور باشد از خواب خود به زور بیدار شود و به کلاس زبان برود. اگرچه در تدریس خصوصی زبان انگلیسی تا حدود زیادی زمان دست شما است و می‌توانید زمان را به راحتی انتخاب کنید، اما اگر قصد ثبت نام فرزندتان در یک آموزشگاه معتبر را دارید، حتما به وقت تعیین شده برای برگزاری کلاس‌ها دقت کنید.
    همچنین، برای شما زمان کلاس‌ها مهم است؛ چرا که رفت و آمد کودکتان در این سن وابسته به شما است و زمان برگزاری کلاس‌ها باید با برنامه کاری و زندگی شما همخوانی داشته باشد تا بتوانید او را همراهی کنید. بنابراین، در انتخاب کلاسی بکوشید که غیر از 5 مورد ذکر شده، مورد ششم یعنی زمان برگزاری مناسب برای کودک و شما را داشته باشد.

جمع‌بندی

سخن برتر همیشه در تلاش است تا بهترین کیفیت آموزش و جدیدترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان را ارائه کند. امیدواریم نکات گفته شده بتواند به پیدا کردن معلم مناسب و حرفه‌ای برای فرزندتان کمک کرده باشد. مجموعه سخن برتر، اقدام به برگزاری کلاس‌های کودکان و بزرگسالان در سطوح متفاوت می‌کند و یادگیری درست و به‌یادماندنی را به شما تضمین می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با وبسایت و مشاورین مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید