انگلیسی

آخرين تغيیرات آزمون آيلتس سال ٢٠٢٣

آزمون آیلتس

معتبرترین و معروف‌ترین آزمونی که برای سنجش سطح زبان در جهان مطرح است، آزمون آیلتس است. حتما با این آزمون آشنایی لازم را دارد. افراد با هدف‌های متفاوتی اقدام به دریافت مدرک آیلتس می‌کنند؛ اما به طور کلی، مهاجرت یا قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی، از متداول‌ترین دلیل‌های   شرکت در این آزمون جهانی است.

آزمون آیلتس، از قوانین خاص و سیستم نمره‌دهی به‌خصوصی برخوردار است . همچنین، ممکن است در طی زمان تغییراتی در نحوه برگزاری یا قوانین آن ایجاد شود؛ در این نوشته به آخرین تغییرات آزمون آیلتس در سال 2023 اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تغییرات کلی آزمون آیلتس

تغییرات جدیدی در نحوه برگزاری آزمون آیلتس ایجاد شده است. آیلتس در چهار بخش کلی برگزار می‌شود که ما در اینجا به مهم‌ترین و کلی‌ترین تغییرات آزمون آیلتس اشاره می‌کنیم تا شما با جدیدترین قوانین این آزمون به خوبی آشنا شوید. آگاهی از نحوه نمره‌دهی و تغییرات آزمون آیلتس، به شما در گرفتن نمره بالا کمک شایانی می‌کند. در این قسمت به این تغییرات می‌پردازیم.

  • تغییرات بخش رایتینگ

رایتینگ جزو یکی از چهار مرحله آزمون آیلتس است. در این مرحله باید خوب بنویسید، از کلمات مناسبی استفاده کنید و به خوبی تسلط خود را بر روی اصطلاحات زبان انگلیسی نشان دهید. این بخش به نحوه نوشتن و درست چیدن حروف کنار هم توجه بسیاری دارد. جمله بندی بدون نقص و گرامر درست از دلیل‌های موفقیت در آزمون آیلتس است.

1. اخیرا در آزمون آیلتس سوالات توصیفی و مفهومی بیشتر دیده می‌شود. این نوع سوالات افراد را مجبور به نوشتن بیشتر و توضیحات تکمیلی زیادتری می‌شود. پس باید تمرین کنید بتوانید طولانی‌تر و زیادتر بنویسید.

2. تمرکز سوالات بیشتر روی محتوا است. بنابراین باید سعی‌کنید انتقال مفاهیم خوبی داشته باشید و منظور را به خوبی برسانید. در برخی مواقع، این مورد از اهمیت بیشتری نسبت به گرامر و واژگان استفاده شده در بخش رایتینگ برخوردار است. برای تقویت این موضوع استفاده از تدریس خصوصی آیلتس کمک بسیاری به یادگیری و سرعت شما می‌کند.

در این بخش تعداد کلمات عنصری مهم در نتیجه شما محسوب می‌شود. پس باید به اندازه بنویسید، نه بیش از حد و نه خیلی کم و کوتاه. مختصر و مفید بنویسید تا به راحتی نمره این بخش را در آزمون بگیرید.

  • تغییرات بخش ریدینگ

این بخش که مربوط به ارزیابی و سنجش میزان تسلط شما بر روی خوانش و درک مطلب از مفاهیم را نشان می‌دهد، یکی دیگر از مراحل آزمون آیلتس است. برای این بخش پرسش‌هایی از متن و مدت زمان محدودی برای پاسخ به پرسش‌های طراحی شده در نظر گرفته شده است.

1. اخیرا، تغییر بر روی مدت زمان پاسخگویی به سوالات و نحوه پرسش‌ها تغییر ایجاد شده است. در حال حاضر تعداد سوالات آزمون آیلتس در بخش ریدینگ 40 تا است که باید در زمان 60 دقیقه به آنها پاسخ دهید. در آزمون‌های قبلی مدت زمان این بخش 75 دقیقه بود که هم‌اکنون کاهش یافته است.

2. از تغییرات دیگر در این بخش، استفاده از سوالات مشترک برای هر دو نوع آزمون آکادمیک و جنرال است. سوالات تستی استفاده شده در این بخش مشترک بوده و سوالات یکسان طراحی‌ می‌شوند در حالی که در آزمون‌های قبلی برخی از سوالات این دو بخش متفاوت بودند.

3. تغییر دیگری که در آزمون آیلتس به چشم می‌خورد، متفاوت شدن موضوعات برخی از سوال‌ها در این آزمون جهانی است. سوالات آیلتس به گونه‌ای طراحی می‌شوند که مهارت درک مطلب و خواندن فرد را به طور دقیق مورد سنجش قرار می‌دهد.

  • تغییرات بخش اسپیکینگ

این بخش از آزمون آیلتس، به میزان تسلط شما در صحبت کردن و چیدن درست جملات کنار هم می‌پردازد. بخش اسپیکینگ ارزیابی می‌کند که چقدر می‌توانید خوب صحبت کنید، جملات را با ساختاری درست و گرامری قابل قبول ارائه دهید و چقدر توانایی دارید تا از کلمات در جای مناسب خودشان استفاده کنید؛ تمام این موارد در این بخش مشخص می‌شوند و به میزان تسلط شما نمره‌ای اختصاص می‌یابد.

اولین تغییر این قسمت در بخش اول است، در این بخش افراد باید درباره موضوع خاصی که تعیین شده است صحبت کنند و بگویند چرا این موضوع برایشان حائز اهمیت است. در آزمون‌های قبلی، این بخش به صورت پاسخ به یکسری سوالات شخصی از طرف خودشان بود.

دومین تغییر اعمال شده در خصوص مباحث مورد بحث در آزمون آیلتس است. موضوعاتی با عنوان” سبک زندگی، محیط زیست، تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی” در آزمون‌های آیلتس اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش، یک دقیقه زمان تفکر درباره موضوع داده شده دارید و پس از آن، باید چهار دقیقه راجب موضوع اصلی صحبت کنید.

نکات کلیدی و مهم موفقیت در آزمون آیلتس با توجه به تغییرات

با تغییرات به‌وجود آمده، به ارائه نکاتی کوچک اما کلیدی و بارز در زمینه نمره خوب گرفتن در آیلتس به شما پیشنهاد می‌کنیم. رعایت این نکات کلیدی ساده، تا حدود زیادی موفقیت شما را از پیش تعیین و تضمین می‌کنند. همچنین، تدریس خصوصی زبان انگلیسی در این راه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

1. تمرین منظم و استمر

استمرار، از عوامل مهم موفقیت در هر آزمون و هر هدفی است. با داشتن این ویژگی مهم، تقریبا نصف راه را پیموده‌اید. سعی کنید پیوستگی در یادگیری زبان را در هر شرایطی حفظ کنید. پیوستگی، به معنای فاصله نیوفتادن و قطع نشدن یادگیری زبان است، نه به معنای ساعت مطالعه بالا داشتن روزانه؛ از همین جهت، در شرایط اضطراری کم بخوانید، اما بخوانید!

2. آشنایی با نحوه برگزاری و جزئیات

احتمالا با خواندن این مطلب اطلاعات خوبی در همین راستا بدست آورده‌اید؛ اما به طور کلی، به جزئیات دقت کنید. با قوانین و قواعد آزمون به طور کامل آشنا باشید تا در جلسه احساس نکنید موقعیت غیرمنتظره‌ای در انتظارتان است. فراموش نکنید آرامش خود را در تمام مراحل حفظ کنید.

3. مدیریت زمان

این موضوع در موفقیت شما بسیار تاثیرگذار است. باید بتوانید یک آزمون را در زمان تعیین شده تمام کنید و به هر بخش پاسخ مربوطه بدهید. برای این که به این تسلط برسید باید بسیار تمرین کنید، تست و تمرین‌های زماندار بزنید و به مرور سرعت خودتان را بیشتر کنید تا در آزمون آیلتس با کمبود وقت مواجه نشوید. مهارت‌های چهارگانه خود را به خوبی تقویت کنید تا بتوانید آزمون خوبی را پشت سر بگذارید.

4. آزمون آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی فرصت خوبی برای سنجیدن خودتان هستند. به آنها اعتماد کنید و هرچند وقت یکبار طبق بودجه بندی خود را  محک بزنید. میزان تسلط خودتان را بسنجید و نقاط ضعفتان را پیدا کنید و به دنبال برطرف کردن آنها باشید. همچنین، آزمون آزمایشی به مدیریت زمان شما بسیار کمک می‌کند و شبیه سازی آزمون آیلتس است. به بهتر شدن فکر کنید و از حاضر شدن در جلسه آزمون‌های آزمایشی آیلتس نترسید.

جمع‌بندی:

سخن برتر با آگاهی کامل از تمام قواعد و تغییرات آزمون آیلتس، توانسته است دوره‌هایی جامع و کامل در همین راستا برگزار کند و موفقیت شما را در آزمون آیلتس تضمین دهد. با توجه به اهمیت آزمون آیلتس برای مهاجرت و ادامه تحصیل، پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن سوالات بیشتر با مشاورین تیم در ارتباط باشید و وب سایت را جهت مطلع شدن از اخبار جدید چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید